Nye Tana bru blir en ruvende konstruksjon. Det høyeste tårnbeinet vil rage 95 meter over bakken. På dette bildet er gamle Tana bru fjernet.
Nye Tana bru blir en ruvende konstruksjon. Det høyeste tårnbeinet vil rage 95 meter over bakken. På dette bildet er gamle Tana bru fjernet. (Illustrasjon: Statens vegvesen)

Vegvesenet vil ha tilbud på litt av hvert av elektroarbeid på Tana bru

Nå nærmer det seg ferdigstilling for den monumentale brua i Finnmark.

Entreprenøren har seks måneder på seg til å gjøre jobben.

Tana bru er ei ny skråstagbru med tilstøtende veger i tettstedet som også heter Tana bru i Øst-Finnmark. Den er opprinnelig planlagt åpnet til høsten 2019, men med seks måneder med elektroarbeid spørs det om den fristen holder.

Statens vegvesen lyser nå ut en kontrakt for elektroinstallasjoner som stort sett er i samme område som bru- og veientreprisen.

Elektrokontrakten har følgende hovedarbeider:

• Tolking og overtakelse av føringsveier
• Vebelysning på bru og veg
• Effektbelysning i lysmast i rundkjøringer
• Effektbelysning på brua
• Fordelingstavler
• SRO-anlegg for teknisk installasjon
• SRO-anlegg for effektbelysningen
• Installasjoner i 2 stk. tekniske rom/bygg
• Installasjoner i brukasse og tårn
• 2 stk. fritekstskilt
• Komplettere jordingsanlegget
• FAT test
• SAT test
• Komplett FDV- og NVDB dokumentasjon

Frist for å gi tilbud er 14. mai.

Forsiden akkurat nå