NYHETER

OneCo og Aventi lavest på Fellesprosjektet

OneCo og Aventi Technology har gitt det laveste anbudet på hver sin jobb i tunnelene på Fellesprosjektet. OneCo vil ha 39,827 millioner for elektrojobben, Aventi Technology vil ha 41,719 millioner for SRO-jobben.

Nordre innslag til de to løpene i Espatunnelen ses i bakgrunnen. SRO-jobben omfatter utstyr for å lede trafikk i begge retninger inn i et av løpene hvis det andre må stenges. (Ill.: Cowi/Statens vegvesen)
Nordre innslag til de to løpene i Espatunnelen ses i bakgrunnen. SRO-jobben omfatter utstyr for å lede trafikk i begge retninger inn i et av løpene hvis det andre må stenges. (Ill.: Cowi/Statens vegvesen)
22. mars 2013 - 14:01

Det er fem anbydere på hvert av oppdragene. OneCo er den eneste som har gitt pris på begge, men firmaet kan neppe gjøre seg forhåpninger om mer enn en kontrakt.

Land Elektriske er nest lavest på elektro med et anbud på 41,532 mill. Den videre rekkefølgen er: KB Electrotech (44,469 mill.), ONE Nordic Kraftmontasje (51,995 mill) og Infratek (57,166 mill.).

På SRO er Siemens nest lavest med 42,441  mill., fulgt av Trafsys (48,768 mill.), Scanmatic (51,875 mill.) og OneCo (54,821 mill.).

Oppdragene gjelder vegtunnelene på Fellesprosjektet E6/Dovrebanen. Disse er Korslundtunnelen (730 meter), Morskogtunnelen (2 400 meter) og Espatunnelen (650 meter). Alle har to løp.

Elektroentreprisen omfatter bare arbeid i tunnelene. Veglys i dagen inngår i anleggsentreprisen.

SRO-entreprisen omfatter bommer og lysanlegg i dagen i tillegg til utstyr i tunnelen.

Begge oppdragene må være fullført innen 24. november neste år.

 

 

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.