Som kvalitetssjef skal Goran Huseinovic blant annet følge opp kvalitetssystemet, prosjekter, tilbud og revisjoner internt og eksternt.
Som kvalitetssjef skal Goran Huseinovic blant annet følge opp kvalitetssystemet, prosjekter, tilbud og revisjoner internt og eksternt. (Foto: Melisa Fajkovic, Rambøll.)

Han skal gjøre Rambøll best på prosjektgjennomføring

Goran Huseinovic er ansatt som ny kvalitetssjef i Rambøll. Han kommer fra stilling som VDC- og BIM-leder i Transport.

Huseinovic er i utdannet statsviter ved NTNU og Syddansk Universitetet. Han startet karrieren i olje og gass, før han gikk til Rambøll for fem år siden. Nå får han en viktig rolle i selskapets strategiske arbeid for å bli foretrukken partner for bærekraftige løsninger.

- Etter 5 år som både BIM- og VDC-leder i store samferdselsprosjekter, har jeg fått muligheten til å ta fatt på større oppgaver i Rambøll, og vil ser frem til å jobbe med operasjonaliseringen av konsernets strategier.

Kontinuerlig forbedring

Som kvalitetssjef skal Huseinovic blant annet følge opp kvalitetssystemet, prosjekter, tilbud og revisjoner internt og eksternt. Fellesnevneren er kontinuerlig forbedring.

- Det blir en annen type utfordring å ha en hel organisasjon som prosjekt, men jeg har vært med på både oppturer og nedturer, og tror jeg vet hvor skoen trykker. Jeg brenner for at vi skal utvikle prosjektgjennomføringen vår videre, sier den ferske kvalitetssjefen.

- VDC-rammeverket og Lean-prinsipper vil fortsatt danne grunnmuren i vår prosjektgjennomføringsmodell, og være «best practice» for vår prosjektgjennomføring. Dette skal vi bygge videre på, med økt fokus på bærekraftige løsninger som gir verdi for våre kunder, fortsetter Huseinovic.

Best på prosjekt

- Rambølls mål er være best på prosjekt, sier Knut Landstad, som er leder for Operational Excellence og HSEQ i Norge.

- I Goran får vi en kvalitetssjef som både har teoretisk kompetanse og erfaring som vil hjelpe oss å ta de stegene vi trenger. Han er en faglig solid, alltid på jakt etter forbedringer, god til å samhandle og åpen for nye idéer. Kort sagt en som huket av mange av de kvalitetene vi hadde på ønskelista.

- Målet er å gjøre våre ansatte til så gode som mulig. Det var det som gjorde at jeg ønsket meg denne jobben, avslutter Huseinovic med et smil.

Forsiden akkurat nå