Det er Peab Anlegg som har vært hovedentreprenør på brua over jernbanen og om lag én kilometer ny vei. Jernbaneundergangen med ett kjørefelt er nå historie, og nå flyter trafikken i begge retninger over den nye brua. Med det er flaskehalsen på Vintermyrkrysset på E6 borte.
Måtte legge om planene

Byggingen startet for to år siden, og opprinnelig var det planlagt ny jernbaneundergang. Underveis i prosjektet viste det seg at myra i området også gikk under jernbanefyllinga, og dermed måtte planene legges om.
− Den nye jernbaneundergangen og veiomleggingen bidrar til økt trafikksikkerhet og bedre fremkommelighet på Vintermyr. I Peab er vi opptatt av å drive gode prosjekter som bidrar til samfunnsbygging. Det føles ekstra godt å være i mål med et prosjekt vi vet lokalbefolkningen lenge har ønsket, sier avdelingssjef Martin Carrick i Peab Anlegg.
Helt nede i minus 32 grader
Han er også dypt imponert over den jobben Peabs anleggsarbeidere har gjort, spesielt med tanke på forrige vinters vær og temperaturer.
− Vinteren var ekstremt tøff, med temperaturer helt ned mot -32 grader. Da er det rimelig kaldt å jobbe ute på et anlegg. Vi er rett og slett veldig stolte over innsatsen til medarbeiderne våre, sier Carrick.