PROSJEKTER

E134 Røldal-Seljestad: Vegvesenet inviterer til digital dialog

Statens vegvesen inviterer entreprenørene til digital markedsdialog for E134 Røldal-Seljestad mandag 14. februar.

Statens vegvesen skal bygge ny vei mellom Vågsli i Vinje og Seljestad i Ullensvang. Første byggetrinn er Røldal-Seljestad.
Statens vegvesen skal bygge ny vei mellom Vågsli i Vinje og Seljestad i Ullensvang. Første byggetrinn er Røldal-Seljestad. Illustrasjon: Statens vegvesen
20. jan. 2022 - 12:33

Vegvesenet er i gang med prosjektering på strekningen fra Røldal til Seljestad. Utlysing er planlagt ved årsskiftet 2022/2023, og byggestart i 2023, forutsatt at finansieringen er på plass.

Vegvesenet vil nå starte en dialog med markedet omkring kontraktsstrategien, og inviterer til digitalt møte den 14. februar. Her vil etaten presentere prosjektet, prosjekteringsgrunnlaget og kontraktsstrategien.

Entreprenører som ønsker en-til-en-møter med prosjektet i etterkant av dette møtet kan kontakte prosjektleder Beate Riisnæs for å avtale nærmere.

Bakgrunnen for prosjektet er at E134 skal styrkes som en av hovedveisambandene mellom Øst- og Vestlandet. Statens vegvesen skal bygge ny veitrasé for E134 mellom Vågsli og Seljestad. 

Prosjekteringen av første byggetrinn på strekningen fra Røldal til Seljestad er i gang. På denne strekningen skal veien for det meste legges i ny tunnel under Røldalsfjellet. Den nye veien omfattar også en parsell med ny E134 i dagen og nytt veikryss på Seljestad. Tunnelpåhogget på denne sida blir i fjellet ved Hesjabakkmyrene. Det skal også etableres et nytt kryss på Liamyrene.

Norsk metallproduksjon er basert på fornybar kraft. Karbontoll som hindrer "karbonlekkasje" kan være svært gunstig for norsk kraftintensiv industri, deriblant Hydro.
Les også

Svakere resultat for Hydro

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.