Fant 425 artikler om emnet tunneler [fjern]
Tittel | Dato | |
---|---|---|
Fyrte av første salve på Rogfast - planen er at prosjektet skal åpnes i 2031I dag klokken 13.00 trykket skytebas Eivind Lien i Skanska og Bokn-ordfører Osmund Våga på knappen for den første salven i hovedløpene i Rogfast-tunnelen. |
|
|
Overraskende mye løsmasser: Med overvåking kan tunnelarbeidet på E6 starte igjenCautus Geo skal overvåke den nye Bergåstunnelen på E6 Helgeland. Det betyr ny oppstart. Tunnelarbeidet ble stoppet ved årsskiftet. |
|
|
Høyesterett: Økt arbeidsgiveravgift ga ikke krav på høyere vederlagEndelig dom i tvisten om E6 Nordnestunnelen. |
|
|
E18 Vestkorridoren: Vegvesenet lyser ut byggingen av GjønnestunnelenStatens vegvesen lyser nå ut konkurranse om prosjektering og bygging av Gjønnestunnelen. Dette er den siste store veikontrakten i prosjektet E18 Lysaker-Ramstadsletta. |
|
|
Seks firmaer vil vedlikeholde tunneler for Nordland fylke: BMO er billigstStor interesse og jevne priser i denne konkurransen. |
|
|
Ikke lavest i pris, men innstilt til å få rehabiliteringen av FrøyatunnelenMen et tilbud på 494 millioner kroner, mener Trøndelag fylkeskommune at Kraftmontasje fra Vestnes skal få oppdraget med å rehabilitere Frøyatunnelen. |
|
|
Mesta kan få stor elektrokontrakt for Oslo og BærumMesta leder med god margin til de to andre tilbyderne. |
|
|
Tre entreprenører vil tette sprekker i LærdalstunnelenStatens vegvesen skal utføre en mindre vedlikeholdsjobb i Lærdalstunnelen. Tre entreprenører har gitt pris på oppdraget. |
|
|
HAB Construction skal rehabilitere Sjølyst- og Bygdøylokket for 140 millMange veitunneler i Oslo er ferdig rehabilitert. Noen få gjenstår. I sommer er det Bygdøylokket og Sjølystlokket på E18 sin tur. |
|
|
Flest tunnelbranner oppstår i undersjøiske tunneler, viser ny statistikk fra TØII landets drøyt 1200 veitunneler i Norge, oppstår det gjennomsnittlig 27 branner per år. Tunge kjøretøy i undersjøiske tunneler er overrepresentert i statitiskken. |
|
|
Klart for første lag med asfalt i E16-tunnelen gjennom SollihøgdaHøyt tempo har preget arbeidet med E16-prosjektet Bjørum-Skaret. I oktober i fjor var det gjennomslag, nå er det klart for første lag asfalt i den 800 meter lange tunnelen. |
|
|
Stanser anbudsprosessen med Tromsøtunnelene - kravet om økonomisk kapasitet var for strengtFylkesrådet i Troms og Finnmark fylkeskommune har derfor besluttet å utsette rehabiliteringen av fv. 862 Tromsøtunnelene med tre måneder. |
|
|
Ny rammeavtale for tunneler i Nordland. Verdi: 45 millFylket søker etter en entreprenør som kan vedlikeholde tunneler i inntil fire og et halvt år. |
|
|
Overleverte oppgraderte tunneler i LærdalOppgraderingen av Selta- og Borgundtunnelen er nå ferdig. Onsdag 22. februar ble prosjektet overtatt av Statens vegvesen fra Mesta etter en omfattende oppgradering. |
|
|
Fem entreprenører konkurrerer om oppgraderingen av GlaskartunnelenVed anbudsåpning på tunnelen i Bergen, hadde fem entreprenører vist interesserte for jobben. Inntil fire av dem går videre til forhandlinger. |
|
|
Fire entreprenører ga tilbud på rehabilitering av FrøyatunnelenTo av tilbudene ligger innenfor rammene som er bevilget av fylkestinget, opplyser Trøndelag fylkeskommune. |
|
|
Flere tusen år gammel morenemasse stoppet tunnelarbeidene på E6 HelgelandNå er planen at arbeidene i Bergåstunnelen på E6 Helgeland skal starte opp igjen etter påske. Men dette blir en jobb som både vil koste tid og mye penger. |
|
|
Resikrulerer tunnelslam - bruker tørrstoffet som fyllmasseUten å bearbeides er slam fra driving av tunneler klassifisert som avfall. Nå testes ny foredlingsmetode ut på Nye Veiers E39-prosjekt i Lyngdal, Agder. |
|
|
Kraftig kostnadssprekk for TromsøtunneleneFylkesrådet i Troms og Finnmark fylkeskommune har i innstilling til fylkestinget å øke rammen til prosjektet Tromsøtunnelene fra 745 millioner til 1045 millioner kroner. |
|
|
Stor driftskontrakt for tunnelene i Osloområdet er lyst utEntreprenøren skal ta seg av elektronikken i riksveitunnelene i fem år. |
|
|
Damsgårds- og Nygårdstunnelene skal oppgraderes hver for segKontrakten for å oppgradere Damsgårdstunnelen er nå lyst ut. Oppdraget skal være ferdig høsten 2025, og så skal arbeidet med Nygårdstunnelen starte. |
|
|
Skanner tunneler for å avdekke skaderRogaland fylkeskommune har denne høsten prøvd ut en ny metode for å avdekke skader og feil i tunneler. Skanning kan både øke sikkerheten og spare penger. |
|
|
Konkurransen om E39 Glaskartunnelen er ute i markedet igjenDen første konkurransen måtte avlyses. Nå er ferdigdato utsatt med et halvt år. |
|
|
Drivingen av Høviktunnelen er i gangDen aller første salva var liten, men milepælen er stor. |
|
|
Vestlandsfylkene vil endre kravene for oppgradering av tunnelerPengene som er satt av til oppgradering av tunneler står ikke i stil med sikkerhetskravene som skal oppfylles, mener de tre fylkesordførerne i Vestlandsrådet. |
|
|
Klart for første salve på HøviktunnelenMandag 9. januar er det duket for en ny, stor milepæl for Vestkorridoren. Da sprenges den aller første salva i den to kilometer lange Høviktunnelen på E18. |
|
|
E6 Svenningelv-Lien: Full stopp etter uvanlig funnArbeidet i Bergåstunnelen på E6 Helgeland er satt på pause. Tunneldriverne har trolig truffet store mengder løsmasser fra før siste istid. |
|
|
Laveste tilbud på Tromsøtunnelene: 741 millBMO ligger lavest i denne konkurransen, mens Implenia er dyrest med over 920 millioner. |
|
|
Ring 1 skal bygges om i Oslo: Hvem vil ta imot 50.000 kubikk med alunskifer?Her skal det tas ut en del masser som er deponeringspliktige. Vegvesenet er ute etter noen som kan ta imot alunskiferen. |
|
|
Vegvesenet håper ha en plan klar for Lærdalstunnelen til påskeStatens vegvesen søker den beste løsningen for oppgradering av Lærdalstunnelen. Så langt er ingenting bestemt, men målet er å ha en plan klar rundt påske. |
|
|
Frøyatunnelen: Nå er oppdraget til 400 mill ute i markedetEntreprenøren kan bruke snaue to år på å bli ferdig med 5300 meter tunnel. |
|
|
Tre firmaer vil bygge ny Ring 1 i OsloNCC, Skanska og Veidekke har meldt seg på i denne konkurransen med forhandlinger. |
|
|
Rogfast: Halve Kvitsøytunnelen er sprengtLigger en måneds tid etter planen. |
|
|
Vegvesenet med ny tjeneste: Varsler ved stenging av tunnel og bruSkulle et vogntog få motorhavari i en tunnel og den må stenges, kan man nå bli varslet på SMS. Den nye tjenesten inkluderer også bruer. |
|
|
I dag signerer Vegvesenet og Skanska Norges største tunnelkontraktMen signeringen av den sørlige kontrakten er utsatt, siden det er kommet en klage på tildelingen. |
|
|
Hele ti vil sikre berg og renske tunneler i Sirdal og ÅseralFjellsikring sør ligger aller best an. |
|
|
Finnmark: Oppgraderer tunnelene over vedlikeholdsbudsjettetIstedenfor å stenge for storjobb, har man i Finnmark valgt å tilnærme seg kravene i tunnelsikkerhetsforskriften etter godt nok-prinsippet, bit for bit. |
|
|
To av tre ble ikke kvalifisert - Vegvesenet avlyser konkurransen for E39 GlaskartunnelenBare én av tre entreprenører ble kvalifisert til å oppgradere E39 Glaskartunnelen. Statens vegvesen avlyser derfor konkurransen og kommer til å lyse den ut på nytt. |
|
|
Vegvesenet senker ambisjonene for tunnelutbedringÅ ruste opp riksveitunnelene er langt dyrere enn beregnet. Nå sier Vegvesenet at kun kritisk forfall vil bli utbedret når tunneler skal utbedres i henhold til forskriften. |
|
|
Fraråder på det sterkeste å bruke elektriske tennsystemer sammen med elektriske anleggsmaskinerDet konkluderer en arbeidsgruppe i Norsk Forening for Fjellsprengningsteknikk etter å ha vurdert risikoen i problemstillingen. |
|
|
Pretec kjøper Galvano og sikrer fortsatt produksjon og 15 arbeidsplasser i FauskePretec kjøper Fauske-bedriften Galvano Industrier og sikrer 15 lokale arbeidsplasser. Med sterke eiere i ryggen skal selskapet nåposisjoneres for langsiktig vekst. |
|
|
E18 har fått setningsskader, og både Sjølyst- og Bygdøylokket må utbedresHer kan det bli travelt til sommeren. |
|
|
Lokal entreprenør ble ikke prekvalifisert til tunneljobb i LofotenEntreprenørselskapet Thore Magnussen og Sønn fra Bøstad i Lofoten ble ikke godkjent, og får ikke være med på konkurransen om å rehabilitere Nappstraumtunnelen på E10 i Lofoten. |
|
|
Ny robotteknologi klar for test ved inspeksjon av norske tunnelerRobotteknologi skal bidra til at inspeksjonsarbeid i tunneler går fem ganger raskere og koster 25 prosent mindre enn før. Nå får norske aktører muligheten til å teste løsningene. |
|
|
Rogfast: Skanska fikk den første store kontrakten til 5 mrdI dag ble den første store Rogfast-kontrakten tildelt. Kontrakten er den første av tre store på å bygge den 26,7 kilometer lange undersjøiske tunnelen mellom Randaberg i sør til Bokn i nord. |
|
|
Oslo: Ny tunnelkontrakt ute i markedetKontrakten på prosjektet Ring 1 Hammersborgtunnelen og Vaterlandtunnelen (riksvei 162) ble fredag 11. november lyst ut i markedet. |
|
|
Disse fire vil rehabilitere NappstraumtunnelenArbeidene skal være ferdig i desember 2026. |
|
|
Otera Traftec skal montere nytt lys i to E39-tunneler. Ni ville ha jobbenFirmaet skal skifte ut dålige armaturer fra 2017 for drøye 7,5 millioner kroner. |
|
|
Fem firmaer vil oppgradere Geitskartunnelen på SenjaBMO Tunnelsikring har laveste pris. |
|
|
Nytt oppdrag: Bergsikring og tunnelrensk i Sirdal og ÅseralAgder fylke skal inngå en kontrakt for drøye 3,5 år. |
|
Fant 425 artikler. Viser 1–50.