Veisikring ligger best an til å få rekkverksjobb langs Åkrafjorden

Rekkverksender skal byttes ut, og nye rekkverk skal settes opp i tre av tunnelen i Etne kommune.

E134 Markhustunnelen i Etne.
E134 Markhustunnelen i Etne. Foto: Google Maps
Jarle SkoglundJarle SkoglundJournalist
30. mars 2023 - 08:44

Statens vegvesen har innstillt Arendal-firmaet Veisikring AS til å få kontrakten, etter en anbudsrunde der de fikk konkurranse fra fem andre.

De som leverte tilbud, er alle priser er eks moms):

Tilbyder: Tilbudssum ekskl. mva:
Veisikring AS  3.892.625,00
Trygg Vei AS  4.484.397,00
Arvid Gjerde AS 4.878.038,55
SVB Veisikring AS 5.544.675,00
Mesta AS 5.580.397,14
Sigurd M Søvik AS 5.999.985,00

Karensfristen er på ti dagar. Arbeidet starter så snart som muglig etter signering, og skal etter planen være ferdig til 29. juni.

Ønsker å bli ferdig til fellesferien

– Det vi helt konkret skal gjøre, er å oppgradere rekkverkene på E134 langs Åkrafjorden. Det skal monteres godkjente ender på alle eksisterende rekkverk langs veistrekningen på 29 kilometer. I tillegg skal vi ta bort eksisterende rekkverk og montere nytt, godkjent rekkverk i portalene i tre tunneler på europaveien i Etne kommune: Markhus- (2409 meter), Glymje- (818 meter) og Langfosstunnelen (728 meter), forteller byggeleder Einar Hauge i Statens vegvesen.

Det er viktig å understreke at eksisterende rekkverk ikke representerer noen trafikkfare, men vi er nødt til å oppgradere rekkverkene til eksisterende regelverk. Dette er et arbeid vi ønsker å være ferdig med til fellesferien, legger han til.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.