PROSJEKTER

Tre entreprenører konkurrerer om historisk stor kontrakt på midtdelere

Laveste tilbud for 7,5 kilometer midtdeler på E134 mellom Mjøndalen og Langebru lyder på 139,8 millioner kroner.

Midtdelerprosjektet starter ved avkjøringen til Mjøndalen.
Midtdelerprosjektet starter ved avkjøringen til Mjøndalen. Foto: Kjell Wold/Statens vegvesen
Jarle SkoglundJarle SkoglundJournalist
4. juni 2019 - 14:36

Det skiller om lag 35 millioner kroner mellom høyeste og laveste bud. Lavest er Martinsen og Duvholt med 139,8 millioner kroner, høyest er Bertelsen og Garpestad med 174,7 millioner kroner, melder Statens vegvesen.

Dette er tilbudene som kom inn:

Entreprenør Millioner kroner
Martinsen og Duvholt AS 139,8
Isachsen Anlegg AS 155,9
Bertelsen og Garpestad AS 174,7

Veien må utvides for å gi plass til midtrekkverk mellom kjørebanene, strekningen på om lag 7,5 kilometer får også veibelysning. Det skal også gjøres en del tiltak på sideterrenget.
Prosjektet er et viktig trafikksikkerhetstiltak langs E134 fra Mjøndalen i Nedre Eiker til Langebru ved Hokksund i Øvre Eiker.

Fra avkjøring Steinberg vest mot Hokksund blir det smal firefeltsvei. <i>Foto:  Kjell Wold, Statens vegvesen</i>
Fra avkjøring Steinberg vest mot Hokksund blir det smal firefeltsvei. Foto:  Kjell Wold, Statens vegvesen

Planlagt byggestart er satt til august 2019, og planlagt ferdigstillelse er sent på høsten 2020. På strekningen Steinberg vest-Langebru skal veien utvides for å gi plass til forbikjøringsfelt i begge retninger. Strekningen med smal firefeltsvei er på om lag 1,7 kilometer.

– Tilbyderne er ikke kontrollert mot kvalifikasjonskriteriene og tilbudssummene er ikke kontrollregnet. Vi legger opp til behandling i tilbudsnemda neste uke, signering av kontrakt før ferien, og oppstart rett over ferien, sier prosjektleder Tom Hedalen.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.