Illustrasjonsfoto
Illustrasjonsfoto (Foto: Foto: Knut Opeide, Statens vegvesen)

Outsider kan få driftskontrakt for fylkesveiene i Gauldal og Oppdal

Winsnes Maskin og Transport ligger lavest.

Sammen med store konsern som Svevia og Mesta blir kanskje Winsnes Maskin & Transport fra Støren i Gauldal som en outsider å regne i konkurransen, men det er vel rimelig å anta at firmaet stiller med sterk lokalkunnskap i denne kontrakten.

Tilbudene på driftskontrakt 5001 Gauldal-Oppdal 2019-2024 er altså åpnet i dag, og Winsnes klasket til med en ganske solid ledelse. Firmaet bør ligge godt an hvis ikke kontrollregning og evaluering får konsekvenser.

Disse tilbudene kom inn:

Entreprenør Tilbudssum eks. mva.
Winsnes Maskin & Transport 241.304.334 kr
Svevia Norge 293.863.250 kr
Mesta 343.250.912 kr

Winsnes Maskin & Transport hadde i 2017 en omsetning på nesten 100 millioner kroner.

Kontrakten går ut på drift og vedlikehold på fylkesvegene og tilhørende sideanlegg i kommunene Oppdal, Rennebu, Midtre Gauldal, Melhus, samt deler av Skaun og Trondheim kommuner.

Kontrakten gjelder fra 2019 til 2024, og byggherren har opsjon på å forlenge den med 12 måneder.

Vegnettet er på drøye 507 kilometer, og ÅDT er på 17.000 på det meste.

LES OGSÅ: Svevia leder stort i Sør-Trøndelag

 

Forsiden akkurat nå