DRIFT OG VEDLIKEHOLD

Kommunene i Grenland lyser ut rammeavtale for gatelys. Verdi: Inntil 23 mill  

Rammeavtale for to år, som kan utvides med to år til.  

Natt. Gatelys. Gate. Ensomt. Øde. Mørkredd. Skummelt. Fare for voldtekt. Alene i mørket.Foto: Svein Aage Nilsen / Scanpix
Natt. Gatelys. Gate. Ensomt. Øde. Mørkredd. Skummelt. Fare for voldtekt. Alene i mørket.Foto: Svein Aage Nilsen / Scanpix Illustrasjonsfoto: Svein Aage Nilsen/Scanpix
28. mai 2021 - 11:05

Grenlandskommunenes Innkjøpsenhet har lyst ut en rammeavtale for driften av blant annet vei- og gatelysene i kommunene.

Det er snakk om forvaltning og drift av kommunenes utendørs belysningsanlegg. Det innebærer blant annet å holde snaue 24.000 veilyspunkter i gang.

Konkurransen er delt opp i to deltilbud:

  • Bamble, Porsgrunn, Siljan og Skien kommuner
  • Kragerø kommune

Tilbyderne velger selv om det skal gis tilbud på en del eller begge. Det skal inngås kontrakt med en leverandør pr. del.

Veilysnettet består cirka 480 kilometer kabelnett og rundt 335 kilometer linjenett. Arbeidsområdet omfatter rundt 23.865 veilyspunkter i kommunene. Det er færrest i Siljan (cirka 900), og i Skien (cirka 9600) og Porsgrunn (snaue 8000). Kragerø kommune har snaue 2.200 armaturer. 

Rammeavtalen har en anslått verdi som ser slik ut (årlige summer):

  • Bamble: 1.000. 000 kr
  • Kragerø: 550.000 kr
  • Porsgrunn: 2.000.000 kr
  • Siljan: 200.000 kr
  • Skien: 2.000.000 kr

Tallet er kun anslag på omfanget av rammeavtalen. Det er kommunenes reelle behov til enhver tid som bestemmer hva som blir uttaket i avtaleperioden.

Avtalene skal være i gang fra 15. september. Varighet er to år, med mulighet for forlenging i 1 + 1 år.

Og frist for å levere tilbud er 28. juni.

Tett trafikk på E18 gjennom Oslo ved innkjøringen til Festningstunnelen før videreføringen under Bjørvika/Operatunnelen ble åpnet.
Les også

Vegvesenet: Venter påskekø på disse stedene

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.