– Om Norge skal klare omstillingen til et framtidssikkert transportsystem og klimarobust infrastruktur må det gjøres enorme investeringer fremover, både i nye anlegg og rehabilitering av eksisterende vei og VA-anlegg. Vi ser for oss å rekruttere opp mot 20 nye medarbeidere innen prosjektering av infrastruktur i løpet av de neste 12 månedene, sier avdelingsleder for samferdsel og infrastrukturprosjektering, Petter Skjelsbæk.
WSP ble nylig rangert som nummer én på 2021-listen «Top 225 International Design Firms» av det internasjonale bransjebladet Engineering News-Record (ENR).
Her hjemme har selskapet i løpet av våren 2021 vunnet flere prosjekter innen vei og bane, samt rammeavtaler med både kommuner og fylkeskommuner.

I juni vant WSP både detaljprosjektering av FV848 for Troms og Finnmark fylkeskommune og i juli ble det klart at WSP sammen med Infranord hadde vunnet totalentreprise på sporomlegging og plattformforlengelser på Flåm Stasjon. Tidligere i vår inngikk også WSP avtale med SWS Engineering S.P.A om prosjektering av blant annet tekniske systemer på den nye Horten stasjon som del av Nykirke-Barkåker-prosjektet på Vestfoldbanen.
– Vi har med vår globale tilstedeværelse unik tilgang på både spesialister og kapasitet som bistår våre norske medarbeidere. Dette ser vi at våre kunder setter pris på, og vi ser også at vi kan supplere våre konkurrenter i det norske markedet, sier Skjelsbæk.
WSP har bygget opp egne prosjekteringsmiljøer på vei, bro, overvann og VA i både Oslo, Drammen, Sarpsborg og Trondheim. De har også samarbeid tett med WSP Sverige på jernbaneprosjektering.
– Det at vi jobber så tett med våre kolleger rundt om i landet og ved våre utenlandskontor ser vi at tiltrekker seg erfarne og dyktige ingeniører. Med en verdensomspennende pandemi har vi vært ekstra glade for at vi har etablerte og gode samhandlingsmønstre i ryggen, avslutter Skjelsbæk.