Her blir det ny tunnel.
Her blir det ny tunnel. (Foto: Google Maps)

Jevne anbud på bygging av den nye Skarvbergtunnelen på E69 i Finnmark

Se oversikten.

Det var i midten av juni det ble kjent at fem entreprenører hadde prekvalifisert seg i konkurransen om å bygge den 3470 meter lange Skarvbergtunnelen langs E69 i Porsanger.

I kontrakten ligger også bygging av 3330 meter vei.

Den nye tunnelen erstatter gamle Skarvbergtunnnelen. Den blir lengre og går inn i fjellet langs Porsangerfjorden. Dermed fjernes en av de mest skredutsatte strekningene på E69.

– Tilbudene ligger veldig tett. Det kan bety at vi har laget et godt konkurransegrunnlag og at entreprenørene vurderer usikkerheten i prosjektet ganske likt, kommenterer delprosjektleder Torgeir Dahle i Statens vegvesen i en melding. 

Målet er å inngå kontrakt slik at arbeidet kan starte i løpet av høsten, og planen er at den skal settes i trafikk høsten 2021. 

Disse har levert anbud: 

Skanska Norge:                              622.828.726

BetonmastHæhre Anlegg:           644.857.704

Leonhard Nilsen & Sønner:         647.800.000

Implenia Norge:                             657.976.375

Kruse Smith Entreprenør:            671.592.220

 

  Illustrasjon: Google Maps

Forsiden akkurat nå