NYHETER

Elektrojobben på Bommestad-Sky er ute

Elektroentreprenører som ikke er redde for store oppgaver, må merke av 20. januar. Det er siste frist for å gi anbud på elektro- og SRO-arbeidet på E18 mellom Bommestad og Sky i Vestfold.

Farrisbrua blir det mest iøyenfallende elementet i ny E18 mellom Bommestad og Sky. Østre ende av Martineåstunnelen ses til venstre. (Ill.: Statens vegvesen)
Farrisbrua blir det mest iøyenfallende elementet i ny E18 mellom Bommestad og Sky. Østre ende av Martineåstunnelen ses til venstre. (Ill.: Statens vegvesen)
20. nov. 2015 - 09:07

Strekningen ligger i Larvik kommune. Den blir nesten 7 km lang og får fire felt. Den 2,8 km lange Larvikstunnelen og den 1,3 km lange Martineåstunnelen inngår i strekningen. Mellom tunnelene bygges den 570 meter lange Farrisbrua.

Entreprisen omfatter blant annet levering og montering av 185,4 km kabler i tunneler og 22,25 km kabler i dagsoner, 9,33 km kabelbruer, 99 lysmaster, 9 hovedfordelinger, 35 underfordelinger, 132 LED-skilt, 13 mekanisk variable skilt, 432 kjørefeltsignaler, 118 innvending belyste skilt og 28 bommer.

Den som får kontrakten skal også levere, montere, kable og tilkoble komplett anlegg for styring, regulering og overvåkning av vegstrekningen.

Levering av armaturer for veglys i dagen og i tunnelene inngår ikke i entreprisen, men det gjør monteringen av dem.

Levering av vifter inngår heller ikke. De er levert av Energima i en egen entreprise og blir montert av Skanska, som har tunnelentreprisen, men tilkoplingen av viftene inngår i elektroentreprisen. Det blir rundt 100 vifter i de to tunnelene.

Den nye E18 mellom Bommestad og Sky blir åpnet for trafikk mot slutten av 2017.

 

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.