Denne brua skal føre E 39 over Blakstadelva neste år. Christie & Opsahl har en ledelse på tre prosent i kampen om brukontrakten. (Ill.: Statens vegvesen)
Denne brua skal føre E 39 over Blakstadelva neste år. Christie & Opsahl har en ledelse på tre prosent i kampen om brukontrakten. (Ill.: Statens vegvesen)

Christie & Opsahl leder på StorKrifast

Christie & Opsahl fra Molde har mulighet til å sikre seg en jobb i en av nabokommunene. Et anbud på 21,655 millioner kroner på en 90 meter lang bru på E 39 gir en tre prosents ledelse til nærmest konkurrent.

Brua inngår i strekningen Høgset-Astad i Gjemnes kommune. Strekningen er en av de tre delprosjektene i StorKrifast.

Det nest laveste anbudet er gitt av Mesta. Det er på 22,315 mill. Implenia er nr. tre med 22,748 mill., og Norwegian Rock Group fra Nord-Aurdal er nr. fire med 23,471 mill.

Bruas oppgave blir å føre E 39 over Blakstadelva. Den får tre spenn, et 34 meter langt midtspenn mellom to 28 meter lange sidespenn. Kjørebanen skal bæres av to parallelle stålbjelker. Søyler, landkar og brudekke blir støpt. Entreprisen omfatter også anlegg av ca. 20 meter tilstøtende veg på hver side av brua.

Dette er den siste anleggsentreprisen på StorKrifast. Brua må være ferdig innen 26. april neste år. Måneden etter blir strekningen  Høgset-Astad åpnet for trafikk.

 

Forsiden akkurat nå