DRIFT OG VEDLIKEHOLD

Allerede nå lyser Innlandet ut to seksårige driftskontrakter som starter neste høst

Rundt 900 kilometer fylkesvei i søndre og nordre del av gamle Oppland skal holdes åpne og i drift.

Snøbrøyting, fv 520, Hellandsbygd i Sauda, februar 2020
Snøbrøyting, fv 520, Hellandsbygd i Sauda, februar 2020 Illustrasjonsfoto: Bjørn Lund
18. okt. 2021 - 06:12

Begge kontraktene gjelder fra og med september 2022 til og med august 2028.

Tilbudsfristen er litt forskjellige, men ellers er svært mye likt. I begge kontraktene stiller byggherre Innlandet fylkeskommune en rekke økonomiske og faglige kvalifikasjonskrav. i begge kontraktene gjøres også arbeidet opp med rundsum for rundsumprosesser, i henhold til mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid i henhold til timepriser for mannskap og maskiner.

Byggherren har opsjon på å forlenge begge kontrakter med 12 måneder.

Den ene heter Driftskontrakt 3410 Land/Hadeland 2022-2028, og handler om fylkesveiene i kommunene Gran, Søndre og Nordre Land.

Veinettet består her av 535 kilometer fylkesvei, og av det er drøye 22 kilometer gang- og sykkelvei. ÅDT varierer fra omlag 20 til 7000.

Fylket holder digital tilbudskonferanse 11. november.

Frist for å gi tilbud på kontrakten er 30. november.

Den andre kontrakten heter Driftskontrakt 3413 Ottadalen 2022-2028, og handler om kommunene Sel, Vågå, Lom og Skjåk. Oppgjørsformer, varighet og opsjon er identisk.

I Ottadalen er det 404 kilometer fylkesvei som skal håndteres, og ni kilometer er gang- og sykkelvei. Trafikken varierer fra 50 til rundt 2960 i ÅDT.

Også her holdes det digital tilbudskonferanse 11. november, og frist for å gi tilbud på denne kontrakten er 7. desember.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.